Terugblik expositie “meesterwerk II”

Publicatiedatum: 18 mei 2024

Terugblik expositie “Meesterwerk II”

De drie maanden met Peter van Oostzanen en zijn studenten in omgevlogen. Inmiddels zijn alle schilderijen van Peter en zijn studenten weer uit het museum verdwenen. Museum Soest en haar vrijwilligers kijken terug op een hele mooie maar vooral ook gezellige periode. De schilderijen hebben veel aantrekkingskracht gehad op het museum. Bezoekers die voor de schilderijen kwamen bezochten veelal de hele collectie van het museum. De bezoekers die voor het museum kwamen en niet wisten dat Peter en zijn studenten exposeerden waren verrast zo’n mooie collectie te zien. Op deze site blijft de expositie die 13 mei eindigde zichtbaar. Het museum is al weer volop bezig met de nieuwe wisselexposities.

Bij dit bericht kunt u nog een filmpje bekijken wat uitgezonden is geweest bij RTV Utrecht. Op het filmpje is o.a. te zien hoe Peter zijn partner Caroline nog even de laatste aanwijzingen geeft voor haar werken die zij in museum Soest heeft geëxposeerd.

Staat museum Soest open voor de toekomst voor Meesterwerk III ? Als we met elkaar terugkijken dan hoeven we niet naar het antwoord te raden.

Aan een ieder die de expositie Meesterwerk II en het museum hebben bezocht veel dank voor uw bezoek. Ook veel dank aan allen die op enigerlei wijze hebben meegewerkt aan deze mooie expositie.

Cees Vos

Voorzitter.