Over ons

Museum Soest valt onder de stichting Oud Soest. De stichting is opgericht op 7 mei 1979. Op het moment van oprichting was al gestart met het verzamelen van museale stukken voor de inrichting van een museum. Er werd kleinschalig gestart in de vorm van een Oudheidkamer. Het museum is uitgegroeid tot een volwaardig museum wat gehuisvest is in een oud klooster.

In de loop der jaren zijn de vaste exposities fors uitgebreid. Het museum heeft als hoofddoel het behouden en onderhouden van het culturele erfgoed van Soest en Soesterberg. De verzamelingen zijn ook heel herkenbaar voor bezoekers uit andere windstreken.

Kom kijken en onze vrijwilligers staan klaar om u alles te vertellen over o.a. de geschiedenis van Soest en Soesterberg of luister op uw gemak naar de informatietelefoons die in het gebouw aanwezig zijn. Via LCD schermen wordt u verder op de hoogte gebracht van wat de gemeente Soest allemaal rijk is.

Het museum bestuur bestaat uit vijf bestuursleden die hun werkzaamheden allemaal als vrijwilliger uitvoeren. Hier staan geen vergoedingen tegenover. Dus geen betaalde krachten. Sommige bestuursleden hebben nog een volledige baan en zullen het veelal van de avonduren moeten hebben.