Nieuw Arrangement voor groepen

Publicatiedatum: 4 juli 2024

Samen met de Pannenkoekenboerderij de Smickel, is museum Soest een officiële samenwerking aangegaan om de gasten een fijne, nostalgische dag te bezorgen. Voor €20,- per persoon bieden wij u samen het volgende aan:

• Ontvangst bij Museum Soest (Steenhoffstraat 46, Soest)
  • Rondleiding met gids
  • Koffie met cake
  • Pannenkoek met 1 ingrediënt en 1 non-alcoholisch drankje (koffie/thee/fris) bij Pannenkoekenboerderij de Smickel (Lange Brinkweg 26, Soest)

Praktische informatie:

• €9,25 p.p. af te rekenen bij Museum Soest
  • €10,75 p.p. af te rekenen bij Pannenkoekenboerderij de Smickel
  • Maximale capaciteit 50 personen
  • Minimaal week van te voren te boeken

Informatie Museum Soest:
In het museum zijn een groot aantal vaste exposities ondergebracht zoals bijvoorbeeld een stijlkamer, een wagenmakerij, vele oude ambachten, een schoolklasje, een winkeltje, een brandweerafdeling, een natuurafdeling, schoolplaten-prenten van de welbekende heer Isings, een expositie over het Koninklijk Huis (met een maquette van paleis Soestdijk) en niet te vergeten het spreukenhuisje.
Daarnaast zijn er in het museum nog eens vele gebruiksvoorwerpen te bewonderen die we alleen nog maar kennen uit grootmoeders tijd. Het museum geeft onder andere een duidelijk beeld van werken en wonen in Soest en Soesterberg maar ook heel herkenbaar voor bezoekers van buiten de grenzen van de gemeente Soest. Naast de vaste exposities zijn er regelmatig wisselexposities te bewonderen.

Informatie Pannenkoekenboerderij de Smickel:
De Smickel bestaat al ruim 50 jaar en is gevestigd in een prachtige woonboerderij uit 1808. In 1972 werd de, inmiddels leegstaande boerderij met schaapskooi, verkocht aan de Soestenaar Tom Meijer. Werkzaam bij de edelsteenslijperij ‘De Sprong’ was hij op zoek naar een eetgelegenheid voor de busladingen toeristen die een bezoek brachten aan de slijperij. Hij zag een gat in de markt, kocht de boerderij en stak zijn armen uit de mouwen voor een authentieke Oudhollandse Pannenkoekenboerderij. De Smickel was geboren! Ruim 50 jaar later is de Smickel niet meer weg te denken in Soest en wijde omgeving en staan wij elke dag voor u klaar om overheerlijke pannenkoeken te bakken. De keuken van de Smickel is open, waardoor u kunt zien hoe de pannenkoeken op ouderwetse manier gebakken worden. Kom langs en geniet van de gezellige sfeer in de boerderij of neem plaats op ons ruimte terras.

Als er interesse is voor een dagje Museum Soest + Smickel, kunt u de aanvraag doorgeven via de volgende mailadressen:

Aangezien Museum Soest met vrijwilligers werkt is het belangrijk om ruim van tevoren (minimaal een week) de aanvraag door te geven.