Rie van den Dijssel-zaal

Publicatiedatum: 21 juli 2024

Rie van den Dijssel was een oud vrijwilligster van het museum. Dit heeft ze, totdat ze dat niet meer kon, heel lang gedaan. Haar man Antoon was één van de grondleggers van het museum. Rie trad jarenlang op als gastvrouw.

Ter ere en herinnering aan haar inzet is nu na haar overlijden de grote ontvangstzaal naar haar vernoemd.

De uitvaart was op 21 juni j.l. in het museum.

De Wagenmakerij is destijds, na het overlijden van Antoon (2005), naar hem vernoemd. Rie was daar zelf bij aanwezig en zij was hier super blij mee.

Antoon en Rie hebben veel tijd in het museum gestoken. Ook in financiële zin heeft Antoon bijgedragen. Daardoor kon het museum een start maken. Het bestuur vond het daarom gepast de grote zaal naar Rie te vernoemen.

Afgelopen vrijdag is het nieuwe naambordje in aanwezigheid van haar dochters opgehangen.