14 EN 15 SEPTEMBER 2024 OPEN MONUMENTENDAGEN IN DE GEMEENTE SOEST.

Door de Stichting Comité Open Monumentendagen Soest en Soesterberg worden weer de Open Monumentendagen georganiseerd. Genoemde stichting sluit zich ook dit jaar weer aan bij de landelijke organisatie waar het comité Soest bij aangesloten is.

Thema 2024.

Het landelijk thema voor dit jaar is Routes, netwerken & verbindingen. De slogan voor dit jaar is ‘ONDERWEG’. Met deze slogan geven de Open Monumentendagen ook specifiek aandacht aan het mobiele erfgoed.

De parkeerplaats bij het museum wordt afgesloten. De aanwezige oldtimerbezitters zullen graag de vragen van de bezoekers beantwoorden aan de hand van hun pronkstuk.

Naast de oldtimershow is er een fietsroute georganiseerd langs de kunst in de Openbare Ruimten. Ook kan er gewandeld worden met in de hand een audiotour waar middels QR codes naar de verhalen kan worden geluisterd.

Het Comité zet ook een oldtimer bus in die op beide dagen een route rijdt door Soest. Dus het comité nodigt de bezoekers uit om eens een ritje met een nostalgische bus te maken. Even terug in de tijd.

Op 14 september zijn er op park de Vliegbasis Soesterberg drie gebouwen te bezoeken.

Laten we met elkaar ‘Onderweg’ gaan en er een mooie show van maken.

De fiets- en wandelroute alsmede het programmaboekje (met beschrijvingen van de diverse programmaonderdelen) kunnen tzt gratis worden afgehaald in museum Soest, Steenhoffstraat 46, 3764 BM te Soest.

Het volledige programma voor 14 en 15 september is hier bijgevoegd.

Namens de Stichting Comité Open Monumentendagen Soest-Soesterberg.

Cees Vos

Voorzitter.